[tabgroup]
[tab title=Casimiro Ain]
Poreclele : El Lecherito , El Vasquito
(4 martie 1882 – 16 octombrie 1940 )
El a fost dat porecle lui, deoarece el era fiul unui lăptar basc, de cartier , apoi de La Piedad , unde a învățat să danseze în ritmul organelor baril stradă , la o vârstă foarte fragedă.
El a fost dansator la circul Frank Brown, clovn străine bine – cunoscut, care a venit pentru a obține faima în această țară care a adoptat ca pe propriul său .
În 1901 Casimiro Ain călătorit în Europa pe o navă de marfă cargobot , lucrează în nimic, dar ca o dansatoare .
La revenirea sa în 1904, el a efectuat , împreună cu Marta soția la Ópera nostru teatru .
În timpul festivităților Centennial ( 1910 ) a efectuat cu succes , devenind definitiv un profesionist de dans , când a călătorit în Franța, în 1913 , cu orchestra de tango tipic la care a aderatbandoneonist Vicente LoDuca , violonistul Eduardo Monelos și pianistul Celestino Ferrer .
Acestea au apărut la mitic Cabaret El Garron care a fost reduta a comunității argentinian stabilit la Paris și care a fost condusă de muzicianul Manuel Pizarro .
Mai târziu sa mutat la New York, unde a stat trei ani, se întoarce la Buenos Aires în 1916 .
El a fost din nou la Paris, în anii ’30 , unde a castigat , cu său Jazmín partener , susținând împreună cu alți 150 de parteneri de dans pentru Campionatul Mondial de dans modern , care a avut loc la Marigny teatru în luna iunie .
Ulterior, cu Edith german Peggy a intreprins turnee toată Europa și în 1930 sa întors definitiv în Argentina pentru a efectua pentru câțiva ani mai mult .
Nu este o poveste , o ” legenda ” pentru noi , pentru că nu a fost niciodată verificat , că la 1 februarie 1924, după o inițiativă a ambasadorului atunci argentinian la Vatican , Don García Mansilla – mult preocupat în ameliorarea acuzația de imoralitate a Tango și interdicția de Biserică – , Ain dansat în fața Papei Cuviosului XI și a altor demnitari tango Ave Maria, de Francisco și Juan Canaro. Partenerul său de dans a fost ambasada bibliotecar , o tânără pe nume Scotto , au fost însoțite de muzică de o ” armoniu ” . Tango ales , una foarte ușoară , a fost aprobat de către Papa .
Acest lucru a fost spus și afirmat de Ain într-un interviu realizat la revenirea din Italia . Dar prietenul nostru ,muzicolog Enrique Cámara , un profesor de la Universitatea Valladolid , cu mulți ani de rezidență în Italia , paciently căutat la periodice Vaticanului și bibliotecă ziare , mai ales de revista L’ Osservatore Romano , dar nu a găsit nimic conectat .[/tab]
[tab title=”Pepito Avellaneda”]Urmeză![/tab]
[tab title=”Raul Bravo”]Urmeză![/tab]
[tab title=”El Cachafaz”]Urmeză![/tab]
[tab title=”Carmencita Calderón”]Urmeză![/tab]
[tab title=”Juan Carlos Copes”]Urmeză![/tab]
[tab title=”Mariano “Chicho” Frumboli”]Urmeză![/tab]
[tab title=”María Nieves”]Urmeză![/tab]
[tab title=”Petroleo”]Urmeză![/tab]
[tab title=”Antonio Todaro”]Urmeză![/tab]
[tab title=”Pablo Verón”]Urmeză![/tab]
[tab title=”Virulazo”]Urmeză![/tab]
[tab title=”Miguel Ángel Zotto”]
A sacrificat multe pentru tango, inclusiv relaţii de dragoste, pentru că – aşa cum declara într-un interviu acordat pentru „The Guardian“ – tango-ul este viaţa sa. Munca şi pasiunea au fost recunoscute şi recompensate de premiile câştigate în decursul anilor de către Miguel Angel Zotto. În 2001 el a fost ales – prin vot public – printre cei mai buni trei dansatori de tango ai secolului XX.
A fost numit „membru de onoare“ al Academiei de Tango din Buenos Aires în anul 2003; iar pentru munca sa de instructor, Consiliul Argentinian al Dansului i-a decernat Diploma de Onoare cinci ani mai târziu.
Tanguero din tată-n fiu
Miguel s-a născut pe 7 August 1958 în Vicente Lopez, Buenos Aires şi descinde dintr-o familie de „tanguera“ pur-sânge. A crescut ascultând tango-uri împreună cu bunicul său, unul dintre primii dansatori de tango din Buenos Aires la începutul secolului XX, şi cu tatăl său, de asemenea dansator şi actor.
La vârsta de 17 ani a început să studieze tango cu diferiţi profesori. În 1979 l-a descoperit pe Rodolfo Dinzel şi a intensificat studiul tango-ului alături de acesta. Timp de şase ani a dansat la „Milongas“ din Buenos Aires. În 1984 a început să predea tango la Universitatea Belgrano din Buenos Aires.
A cunoscut faima ca solist şi instructor de tango în spectacolul „Jazmines“, de Ana Maria Steckelman, spectacol prezentat în 1985 pe scenă la „Michelangelo“, Teatrul Municipal General San Martin şi în turneu în Venezuela.
În 1986 a cunoscut-o pe Milena Plebs şi, din aprilie 1986, au început o carieră ca pereche de dansatori profesionişti de tango. Au apărut în spectacolul de succes pe Broadway „Tango Argentino“, al lui Segovia şi Orezolli; timp de patru ani au fost în turneu Statele Unite, Canada, Venezuela, Austria, Germania, Elveţia, Franţa şi Japonia. Împreună au fondat – în 1988 – Compania „Tango x2“, în care au fost regizori, coregrafi şi solişti.
Gardel, idolul său
Lista celor care i-au influenţat arta este impresionantă: Rodolfo Dinzel, Antonio Todaro, Juan Carlos Copes, Petróleo, dar şi muzicieni celebri ca Osvaldo Pugliese şi Astor Piazzolla. Însă marele idol al lui Miguel Angel Zotto este Carlos Gardel. Întrebat care ar fi experienţa care i-a marcat traseul de tanguero profesionist, Miguel a răspuns că a fost prânzul în compania lui Enrique Cadicamo, cel care a înregistrat 26 dintre discurile lui Carlos Gardel.
De altfel, unul dintre filmele în care a apărut Zotto a fost „Oratoriu Carlos Gardel“ – de Horacio Salgan şi Horacio Ferrer.
[/tab]
[/tabgroup]